marți, 30 noiembrie 2010

Ketchup de casa


O reteta extraordinar de gustoasa care va va schimba parerea despre banalul ketchup.

Special pentru voi : la finalul retetei gasisi si etichete pentru borcane !

5 kg rosii
3 kg capia
3 kg gogosari
2 radacini telina cu 2-3 frunze
2 1/2 lingurite piper macinat
1 lingurita enibahar
2 lingurite boia dulce
2 linguri hrean ras
15 linguri zahar
200 ml otet
4-5 foi de dafin
2 linguri sare
3 linguri cimbru macinat
4-5 catei de usturoi
optional ardei iute dupa gust


Legumele se dau prin masina de tocat sau prin robotul de ucatarie si se pun la  fiert impreuna cu restul ingredientelor. Se fierb la foc mic pana scade la jumatate. Din cand in cand se amesteca usor.
Cat timp asteptam sa scada, ne relaxam cu o cafea aromata in fata, ne uitam la un film bun si, cu putin noroc, un masaj. In curand urmeaza partea mai putin placuta : se da prin sita sosul rezultat si se arunca cojile.
Se toarna cald in sticle care se sterilizeaza.
Felicitari! Camara dumneavoastra ascunde acum o bunatate de ketchup aromat :)

Este ideal in sosurile cu rosii sau simplu, alaturi de friptura, mici etc

Cadoul meu : etichete pentru sticle si borcane :

Etichete sticle si borcane : ketchup de casa

40 comentarii :

Anonim spunea...

pai daca te pui la film sau la masaj cand cratita e pe foc ... aia nu mai e treaba!!! numai o putoare de femeie poate gandi asa !!

Oana spunea...

Stimate "Anonim"

in cazul in care nu ai realizat pana acum citind blogul meu, gatitul trebuie sa fie o placere, un motiv de a te reintoarce in bucatarie cu zambetul pe buze, gandindu-te la ce poti face bun ca sa ii rasfeti pe cei dragi.

Probabil te astepti la un raspuns acid din partea mea dar eu nu ma voi cobori atat de jos incat sa raspund jignirilor unei persoane care nu are nici macar curajul sa isi dezvaluie propriul nume.

In alta ordine de idei, iti multumesc pentru vizita. Traficul pe care il faci pe acest blog, inclusiv comentariile lasate, ma ajuta sa imi cresc ratingul la principalele motoare de cautare, motiv pentru care blogul meu, asa cum este el, va putea aduce zambetul pe buze persoanelor care apreciaza cu adevarat munca altora.

O zi excelenta iti doresc,
Oana Ciurea

Mark spunea...

Se poate da sosul rezultat si prin masina de bulion?

Oana spunea...

Mark, mi-ai ghicit gandurile! Cam asa vreau sa fac anul asta dar nu la final ci inainte de fierbere... atat cat se poate.

Mihaela spunea...

Eu am pus in blender legumele , le-am fiert ca sa mai scada ,l-am racit cat sa-l pot da din nou prin blender ,a iesit cremos . Din nou la fiert, am adaugat mirodeniile si de pe foc l-am pus in borcane ,in paturi doua zile ,apoi in camara cat va putea rezista .
Anul asta am facut variatiuni si cu dovlecel ,sfecla rosie, a iesit o bunatate.

Oana spunea...

Buna idee Mihaela :)
Tocmai ma gandeam sa fac reteta din nou in weekend, cred ca o sa fac un mix intre sugestia ta si cea a lui Mark :)

Anonim spunea...

Ardeii capia se coc inainte de a fi adaugati in compozitie?

Oana spunea...

Nu, nu este nevoie sa ii coci. Eu am facut de curand si am descoperit ca daca dau rosiile si ardeii prin masina de bulion merge mult mai repede. Si ca sa fie treaba mai usoara, iti recomand sa dai in robotul de bucatarie ardeii si rosiile iar apoi le dai prin masina de bulion. Astfel, la final nu mai e nevoie sa strecuram totul prin sita

Mihaela30 spunea...

Interesanta reteta. Cred ca o sa o incerc anul acesta. Se poate si fara hrean?

Oana spunea...

Binenteles Mihaela! Daca nu iti place hreanul atunci il poti scoate fara nici o problema. Important este ca produsul final sa fie pe gustul tau!

Julia spunea...

Buna ziua fetelor,
Cate borcane au iesit din aceasta cantitae, vreau si eu sa fac aceasta reteta, pare delicioasa.

Oana spunea...

Julia, mi-au iesit circa 7 sticle jumatate ( am pus in sticle de 0.5 l). Cifra nu este batuta in cuie, depinde foarte mult de consistenta finala. Astfel, daca iti place un ketchup mai gros atunci iti va iesi mai putin. Un ketchup mai lichid conduce la o cantitate mai mare :)
Oricum ar fi, o singura portie nu mi se pare suficienta pentru toata iarna :)

Kiss R. Romeo spunea...

Pentru felul cum gandesti- nota 10 :).
Iar la retete, urmeaza sa le testez..., dar multumiri pentru efortul depus!

Oana spunea...

Multumesc mult :)
Si bafta la bucatarit!

Una spunea...

Cat de idioti pot fi unii!!! Parca n-au alta treaba decat sa comenteze aiurea. Si aici ma refer la primul comentariu.
Eu tin sa te felicit pentru blogul minunat, pasiunea si daruirea cu care gatesti si impartasesti si cu noi ideile tale. Sa iti dea Dumnezeu multa sanatate tie si familiei tale, putere de munca si sa ne incanti mult timp si de acum inainte.
Cu drag, Alexandra.

Oana spunea...

Multumesc mult pentru sustinere Alexandra! In acest moment ma luptam cu somnul ca sa termin de prelucrat o reteta. Cuvintele tale au fost ca un energizant, nu ma las pana cand nu public si reteta asta.
Oana

Anonim spunea...

Am sa incerc si eu aceasta reteta mi se pare interesanta si cred ca va fi si delicioasa.Va recomand si eu o reteta foarte buna drept ca recompensa!
Aceasta compozitie se foloseste la toate mincarurile dupa preferinta.Asadar: 10 kg rosii,5 kg ardei kapia sau gogosar,5 telini mari 3 kg morcov 2 kg patrunjel radacina. In afara de rosie care se face suc,totul se toaca la masina de tocat carne sau se da prin blender
foarte bine . Intr-un vas mai mare se pune compozitia se adauga sucul de rosii si se fierbe pina ajunge ca o smintina . La sfirsit se pune sare dupa gust se aseaza in sticle (eu am folosit sticle de prigat la 330ml)sau borcane si se mai lasa inca 30 min dupa ce apa da in clocot . Se infasoara in pleduri si se lasa pina se raceste. Este o reteta minunata se poate folosi in loc de vegeta (eu nu am folosit niciodata vegeta) si foarte sanatoasa . Spor la treaba ! Este cam migaloasa dar merita !

Oana spunea...

Multumesc mult pentru reteta, suna tare bine. O sa incerc sa o strecor in lista de anul asta, chiar daca voi face o cantitate mai mica. Oricum, nu este mai migaloasa decat zacusca, intentionez sa fac portie dubla de vinete si la fel de ghebe. Timp sa fie si loc in camara ...

Oana spunea...

O intrebare : cele 30 de minute de clocot in apa fac parte din procesul de sterilizare, nu?

lucia spunea...

l am facut. 7 borcane mici. e delicios, aromat. cea mai grea parte a fost datul prin sita.

Oana spunea...

Lucia, ma bucur mult ca iti place ! E migalos dar eu zic ca merita!

Anonim spunea...

Acuma am o porţie pe foc ... dar am făcut o gafă ... am mai avut de la grădină şi nişte ardei capia mai verzi ... acuma când am gustat ... să cad pe jos ... e amar :(

Ce aş putea să fac să scap de amărală? Am mai suplimentat un pic zazărul .. dar nu vreau să mai pun că după aia mănânc dulceaţă.

Oana spunea...

Mii de scuze ca raspund asa de greu, am fost in concediu pana... acum o ora. Pana acum nu mi s-a intamplat sa fie amar, e posibil ca o parte din ingrediente sa nu fie chiar proaspete. Cred ca poti incerca sa adaugi ardei cat mai dulce, dar sincer, nu stiu ce sa spun. Oricum, comentariul e deja tardiv.. ai reusit sa mai salvezi ceva pana la urma?

Anonim spunea...

Am rezolvat ... parţial ....nu am mai aşteptat să scadă şi am dat prin sită mai devreme. Nu spun cât timp mi-a luat :) dar eliminând coaja şi o parte din pulpă ... s-a mai dus din gustul amar ... chiar pe final după ce am pus din nou la scăzut .... am mai adăugat şi nişte ardel iute şi l-am transformat în picant. :))

Aşadar ... un sfat mare ... cel puţin la această reţetă să folosiţi doar legume proaspete şi foarte coapte.

PS: făcuse-m o jumătate de porţie cu o săptămână înainte de am dat pe jos toată asistenţa .... şi ce am zis hai să fac două porţii şi pentru mama şi soacră ... şi a ieşit ce a ieşit....:))

Oana spunea...

Ma bucur sa aud ca ai rezolvat intr-un mod... fericit. Mie imi place foarte picant dar aici am trecut reteta de baza.
Ai dreptate cu legumele, de multe ori legumele mai putin proaspete ascund necazuri mari.
Imi face o deosebita placere sa aud ca reteta a avut asa de mare succes in familia ta !

Cristina spunea...

Nu am destule cuvinte de lauda pentru retetele minunate si inedite pe care le postezi! Pentru ca de anul acesta ma voi ocupa intensiv de conservarea legumelor si fructelor voi urmari indeaproape blogul tau si ma voi inspira cu drag din retetele tale.

Oana spunea...

Spor la bucatarit Cristina, ma bucur mult ca ti-am facut o impresie atat de buna !

Alina spunea...

Felicitari!!!Am descoperit de curand acest blog cu siguranta o sa incerc si eu cat mai multe retete.Multa sanatate si spor in toate!

Oana spunea...

Multumesc Alina!

Te astept cu drag!

lyly spunea...

Rusinoase asemenea comentarii( esti o putoare ).Cu ce va ajuta domna anonim acest vocabular???Ruuusinos!
Daca nu va ies retetele acestea apetisante si deaceea sunteti invidioasa atunci faceti niste cursuri chiar si unul de masaj poate v-ar relaxa .
Pofta buna !
Felicitari Oana!!!!!!!!!!!!!!!!

lyly spunea...

daca dam rosiile crude prin separator si apoi le punem la fiert cu celelalte nu e mai bine?

Anonim spunea...

Stimata Doamna Oana,
am si eu o reteta ce o dau spre a fi consultata si eventual pusa in folosinta;
ingrediente:
-5 kg.rosii,
-20 buc ardei capia,
-2 cepe mari
-o telina mare,250 ml.ulei floarea soarelui,250 gr.zahar,130 ml.otet de mere2 lingurite piper negru risnit la masina de cafea,2 lingurite cimbri dat prin masina de caFEA,8 LINGURITE SARE.
SE DAU IN CLOCOT CIRCA 5 MINUTE ROSIILE SI ARDEII CAPIA,DUPA CARE SE LASA SA SE RACEASCA DUPA CARE SE JUPOIE COAJA DE PE ROSII SI ARDEII FARA COTOR SI SEMINTE.ROSIILE SE TAIE IN DOUA ,SE SCOT CU LINGURITA SEMINTELE DELA ROSII,APOISE DAU PRINTR-UN
ROBOT DE BUCATARIE PENTRU A SE MIXA BINE,SE PUN APOI LA FIERT IN JUR DE 45 - 60 MINUTE PINA SCAD LA CIRCA 3/4,SE LASA PUTIN A SE RACI,SE PUN IN STICLE LARGI LA GURA,SE PUN INTR-O OALA IVELITE IN CIRPE SAU ZIAR,SE FIERB CIRCA 30 MINUTE.A DOUA ZI SE SCOT SI SE INTRODUC IN CAMARA. buna pofta! EUGENIU MARCU

Oana spunea...

Domnu'Marcu, va multumesc mult pentru reteta! Suna interesant si se merita incercata ! Cred ca e mai simplu sa procedez asa si sa curat pielita de la inceput, decat sa strecor tot la sfarsit.
O singura intrebare am : rosiile si ardeii se oparesc in apa pentru a fi curatate? Abia apoi inteleg ca se amesteca cu restul ingredientelor.

Anonim spunea...

DISTINSA DOAMNA OANA,
MAI FAC PRECIZAREA ; cind apa da in clocot-fierbe,se introduc legumele rosiile si ardeii,se lasa sa dea in clocot-sa fiarba,5 minute,dupa care se scot intr-un vas mare penru a se raci VA MULTUMESC DE APRECIERE,CU RESPECT EUGENIU MARCU BUC

Oana spunea...

Domnule Marcu, va multumesc inca o data pentru reteta si pentru cuvintele calde! Voi prepara aceasta reteta cu drag si, daca voi avea putin timp disponibil, va voi arata si dumneavoastra stradaniile mele.

Anonim spunea...

Foarte faina reteta ta. Felicitari!!!

Oana spunea...

Multumesc mult, noi o adoram. Este prima pe lista de bunatati pentru iarna.

Anonim spunea...

Am descoperit aceasta reteta acum 2 ani si de atunci fac ketchp in fiecare an. Este intr-adevar foarte bun, iar familia mea este incantata de el. Multumim pentru reteta!
Cu mult drag, Crina

Oana spunea...

Crina, ma bucur foarte mult ! Si in cazul nostru a fost... dragoste la prima degustare!

Anonim spunea...

bine ca existati

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...