vineri, 21 ianuarie 2011

Rulada cu nuca de cocos

Caietul cu retete de odinioara mi-a dezvaluit o reteta de mult uitata : rulada cu nuca de cocos. Se face extrem de simplu, nu necesita coacere si este deosebita ca aspect.






Reteta am preparat-o impreuna cu nazdravanul meu mic care tragea in permanenta de toate ustensilele, fura din biscuiti si tinea mortis sa bata untul spuma. lapticul a vrut sa il faca jumi-juma cu prajitura dar pana la urma prajitura a castigat. Asa ca in final s-a razbunat putin si a mancat si el o feliuta desi, oficial, e prea mic ca sa pape dulciuri...

Ingrediente:

Pentru foaia de rulada :
500 g biscuiti cu cacao
200 ml lapte ( sau apa daca doriti sa o faceti de post)
2 linguri cacao
5 linguri zahar tos
optional o sticluta de rom

Pentru crema :`
1 pachet unt ( sau margarina)
100 g nuca de cocos macinata
5 linguri de zahar


Biscuitii se dau prim masina sau se sfarama marunt. Se adauga cacaoa si se amesteca. Deoarece eu am folosit biscuiti simpli, am mai adaugat 2 linguri de cacao.



Se fierbe laptele cu zaharul pana cand se topeste zaharul.acesta se topeste. Se toarna peste biscuiti si se amesteca. Optional se pot adauga mirodenii (coaja de lamaie, rom etc)


Separat se freaca spuma untul cu zaharul si se adauga nuca de cocos.


Deoarece ies doua rulade, fiecare din cele doua compozitii de mai sus se imparte  pe jumatate.

Pe o foaie de colofan se pune jumatate din aluatul de biscuiti si se intinde uniform.


Deasupra se aseaza jumatate din compozitia cu cocos si se niveleaza pana acopera toata foaia de biscuite. Se ruleaza si se pune la rece. Optional se poate pune si o banana, dar, in acest caz, crema de cocos nu se intinde pe toata foaia, ci doar pe jumatate. Banana se aseaza pe partea neacoperita si se ruleaza.



Din cantitatile ramase se prepara in mod similar cea de-a doua rulada. Eu am facut o rulada cu banana si una simpla. Inca nu ma pot decide care imi place mai mult!



Dupa ce s-a intarit, se scoate din celofan si se taie felii.





19 comentarii :

Radu-Montreal spunea...

Foarte buna si simpla! Reteta asta o facea si mama, iar acum o face si sotia, deci se transmite din generatie in generatie...:))

Oana spunea...

Aveti cumva in plan si o fetita?

Anonim spunea...

ms mult

Oana spunea...

Cu placere!

Szekei Raluca spunea...

eşec total. laptele nu a fost suficient încât să înmoaie biscuiţtii.ceva lipşeşte.

Oana spunea...

Raluca, eu am facut reteta de foarte multe ori si pana acum nu mi s-a intamplat sa nu iasa. Este posibil ca biscuitii pe care i-ai folosit sa absoarba mai mult lapte. In acest caz cantitatea de lapte folosita poate fi crescuta putin, important este sa se obtina un aluat care sa poata fi modelat.

miremirc spunea...

Foarte buna reteta ! Mersi :)

Unknown spunea...

La mine rămâne aluatul moale...și lipicios nu îl pot întinde ..și am pus încă 400 g biscuiți în plus ... oare sa fie biscuiții de vina?

Oana spunea...

Probabil biscuitii... Eu iau de obicei petit beurre, iar daca iese moale mai adaug biscuiti, dar niciodată nu a fost nevoie de mai mult de 3-4 biscuiti...

Alexandra spunea...

Buna, foarte tare reteta eu o sa o incerc chiar maine de ziua femeii . Eu am doar 10 ani si mi-am dorait ca de ziua mamei sa ii fac o prajitura. Multumesc mult de tot!

Alexandra spunea...

Multumesc pt reteta!

Oana spunea...

Alexandra, esti o mica minune :) Felicitări pentru ideea minunata pentru ziua Mamei !

alexandra spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
alexandra spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Oana spunea...

Draga Alexandra, imi pare sincer rau, nu imi vine nimic in minte care sa fie si fără coacere, si fără biscuiti si fără lapte. Poti încerca reteta de briose sau chec cu mere si ciocolata, este extrem de simpla desi presupune coacere. O poti face in forma de chec ☺

Oana spunea...

Draga Alexandra, imi pare sincer rau, nu imi vine in minte nici o reteta care sa fie si fără coacere, si fără lapte si fără biscuiti. Poti încerca reteta de briose sau chec cu mere si ciocolata, este extrem de simpla, chiar daca presupune coacere

Oana spunea...

In ceea ce priveste laptele, poti înlocui cu apa....sau chiar cu lapte batut

alexandra spunea...

Cat timp trebuie lăsat la frigider?

Oana spunea...

O ora, doua sunt suficiente

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...