sâmbătă, 5 februarie 2011

Cum se prepara zaharul vanilat

Se spune despre vanilie ca e un elixir al dragostei ... cu mana pe inima trebuie sa spun DA! Pur si simplu m-am indragostit de parfumul ei puternic, dulce si aromat... Nu ma refer la plicurile cu iluzii din comert denumite "zahar vanilat", ci la adevarata aroma care nu poate fi incatusata in pastaile lunguiete de vanilie.


Nu stiu daca ati incercat pana acum, dar va recomand cu caldura zaharul vanilat preparat in casa. Desi poate parea scumpa, dintr-o pastaie se obtin circa 250 g de zahar vanilat de cea mai buna calitate. Iar aroma e de neinlocuit :)
Reteta am citit-o pentru prima data intr-una din cartile lui Jamie Oliver iar apoi m-am tot lovit de ea in diverse retete de dulciuri in limba engleza.

Pentru preparare am folosit :
- o pastaie de vanilie
- 250 g zahar farin

Mi-am luat inima in dinti si am taiat pastaia in jumatate, pe lung, apoi am curatat cu lama unui cutit semintele marunte de vanilie din interior. Asa-i ca aroma lor v-a cucerit deja? De pastaie nu m-am indurat sa o arunc asa ca am tocat-o marunt, am pus-o peste zahar impreuna cu semintele si apoi le-am macinat fin impreuna.
Am pus tot amestecul intr-un borcan inchis ermetic si gata provizia mea pentru cateva luni bune. Arata superb, cu bobite fine negre presarate in ea... iar savoarea ...Mmmmmmmmm....


1 comentarii :

Anonim spunea...

Si eu fac zahar vanilat si am facut si esenta (mai putin folosita). Dar vreau sa-ti atrag atentia ca pe pliculetele de zahar din comert scrie "zahar vanilinat", nu vanilat. Deci ei nu mint, noi suntem fraieri ca dam banii pe asa ceva.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...