miercuri, 30 martie 2011

Lapte condensat

Laptele condensat... se prepara atat de usor si este mai gustos decat cel din comert!
.

Multa vreme am considerat, in mod eronat, ca laptele pentru cafea, ambalat in cutiutele acelea mici este acelasi lucru cu laptele condensat atat de des intalnit in retetele de prajituri. Era chiar haios cand citeam : " 200 g lapte condensat" si numaram in gand cate cutiute de lapte trebuie desfacute... Si totusi, ceva parca nu se potrivea. Traiasca internetul, m-am mai desteptat si eu nitel :) 
Reteta am gasit-o incercand sa fac prajitura "Felie de lapte" si trebuie sa recunosc ca rezultatul a fost cu totul si cu totul altul fata de ceea ce ma asteptam sa obtin. In sensul bun :)
Reteta este atat de grea, incat si nazdravanul meu de un an ar putea sa o faca (daca ar sti sa cantareasca). 

Pentru circa 350 g am folosit :
- 110 g lapte praf
- 60 g miere
- 60 g unt
- 40 g zahar
- 75 ml apa fierbinte


Punem toate ingredientele in blender, mixam si GATA ! Rezulta o pasta cremoasa, dulce si aromata. Daca doriti sa se intareasca putin, o lasati la rece. 


Trebuie sa recunosc ca am gasit foarte multe retete, aceasta este singura testata pana acum; mi s-a parut cea mai aromata.

8 comentarii :

Lilly spunea...

Multi fac aceasta confuzie.Eu il numesc "concentrat", de fapt nu eu.Asa scrie pe cutie.Eu il ador.Il folosesc la multe dulciuri.

Oana spunea...

Si eu il ador :)

Anonim spunea...

care lapte praf e indicat de folosit?
multumesc,
elena

Oana spunea...

Draga Elena

Eu am folosit atat laptele de bebe ( ai mei nazdravani nu au vrut decat laptic de la mami) cat si lapte "Raraul", cel care se gaseste in comert ( Cora, Carrefour, Auchan etc)

Oana spunea...

Elena, sa stii ca am gasit si gata preparat, de cumparat, la conserva...

Anonim spunea...

Buna Oana,

La ce magazin ai gasit? Merci!

Anonim spunea...

Pot folosi si lapte de cocos?

Oana spunea...

Nu cred ca merge cu lapte de cocos...
Laptele condensate l-am gasit in Carrefour, am inteles ca se gaseste si in Auchan. Pe blog la Adi Hadean am gasit si un link catre o firma care vinde pe internet

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...