vineri, 6 ianuarie 2012

Beef steak

Duminica aceasta este o zi speciala pentru mine : sunt invitata Brandusei, autoarea blogului "Cooking with my soul". Nu puteam merge cu mana goala, asa ca mi-am luat ingredientele si am dat fuga in bucataria ei, locul in care iau viata retetele ei de suflet. Am pregatit un beef steak suculent, fraged si foarte aromat. In timpul cat acesta a sta la cuptor, ne-am depanat amintirile, am savurat un "pahar de vorba" si nici nu stiu cand a trecut ziua. 

Va invit sa vedeti reteta, ingredientele si modul de preparare. Dati click AICI sau puteti vedea povestea mai jos.

Beef steak
Ingrediente :

- o bucata de muschi  sau antricot de vitel de aproximativ 1 kg.
- 1 lingurita rasa de piper rosu
- 1 lingurita rasa de piper alb
- 1 lingurita rasa de piper verde
- 1 lingurita rasa de piper negru
- 1 lingurita rasa de sare
sau combinatia voastra preferata de condimente.

- 5-6 cartofi pentru garnitura, optional.

Insist sa fie carne frageda, altfel e posibil ca preparatul final sa fie imposibil de mestecat... Daca gasiti vitel de lapte atunci ati dat lovitura!
Prepararea este o joaca de copil : intr-un mojar se zdrobesc bine condimentele 
si cu praful obtinut se acopera uniform carnea. Daca vreti sa faceti si garnitura, atunci presarati condimentele si pe cartofii taiati cubulete.



Beef steak

Beef steak
 
Intr-o tava de cuptor se aseaza carnea, alaturi se pun cartofii. Aici e aici, urmeaza secretul unui "beef steak" reusit : folosirea unui termometru de cuptor. E musai, pe cuvant de bucatar! Eu am unul pe care nu l-am folosit pana la reteta asta. Ori de cate ori incercam sa fac vita la cuptor nu reuseam sa o fac sa iasa numai buna : nici prea patrunsa, nici prea in sange ci doar frageda... Am lasat incapatanarea la o parte si i-am dat o sansa termometrului : l-am setat sa ma anunte cand temperatura carnii ajunge la 70 de grade, am bagat carnea ( si cartofii)  in cuptor la foc mediu si gata. A durat vreo 40-45 de minute pe ceas, dar totul depinde de grosimea bucatii de carne. La semnalul sonor al termometrului scoateti carnea din cuptor si lasati-o sa se odineasca vreo 10 minute.
 
Beef steak


Friptura se serveste taiata felii subtiri, alaturi de cartofi la cuptor si un vin rosu bun. Noi am avut ce sarbatori: tocmai am aflat ca o sa fiu din nou mamica. 




 



6 comentarii :

Radu spunea...

Felicitari!! :)
(vezi ca in calitate de viitoare mamica trebuie sa renunti la fripturicile in sange, sau chestiile crude/semi-crude in general)
Sa ne tii la curent. :)

Oana spunea...

Multumesc Radu!
O sa tin cont de sfat, o sa mananc doar fructe si legume crude! Daca ai stii ce pofte ciudate am... noroc ca mi-e pofta in general de chestii sanatoase, cum ar fi salate de cruditati ( niste combinatii de te doare capul) si nu de chestii prajite sau fast food. Oh, da, si de cio-co-la-ta!!!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ce imbietor arata.P.S.Daca-ti face placere poate mi te alaturi si mie,doresc si eu sa-mi fac prieteni care sa ma viziteze,si sa "vorbim"Multumesc,sper ca nu am deranjat.

Oana spunea...

Multumesc de apreciere! Si binenteles ca mi-ar face placere, mereu prietenii sunt bineveniti :)

Emily spunea...

arata formidabil! ai un blog foarte frumos si plin cu retete delicioase! bine te-am gasit :*

Unknown spunea...

Oana,steak tau arata fabulos...felicitari!!!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...