sâmbătă, 30 martie 2013

Bruschete cu rosii si busuioc

Mancarea zeilor... asta a fost primul lucru care mi-a trecut prin minte cand le-am gustat. Nu stiu daca de vina a fost reteta sau faptul ca le-a gatit sotul meu ... cert este ca impactul a fost foarte puternic. Mi-au placut mult, mult de tot...
Trebuie sa le multumesc prietenilor mei care mi-au facut cadou de ziua mea cartea care contine si reteta cu pricina. A fost unul din cele mai reusite cadouri, cadou care inca nu si-a aratat pe deplin potentialul :)
 
Bruschete cu rosii si busuioc

 
Dupa atatea laude, haideti sa va dezvalui si secretele acestei retete savuroase :)

Pentru 12 bruschete ingredientele sunt :
- 4  rosii micute , cam 375 de grame in total
- 1 catel mare de usturoi, zdrobit si tocat marunt
- 1/3 lingurita sare de mare
- 1/8 lingurita de piper prospat macinat
- 1 lingura ulei de masline  extravirgin plus inca 2 pentru uns
- 5-6 frunze proaspete de busuioc
- 12 felii de bagheta de circa 1 cm grosime
 
Rosiile se taie in jumatati pe diagonala si se strang usor in pumn ca sa ajute semintele sa se desprina de pupla. Cu o lingurita se scobeste miezul si se inlatura semintele si sucul de rosii scurs. Pulpa ramasa se taie cubulete mici, de circa 5-6 mm.
 
Bruschete cu rosii si busuioc
 
Intr-un castron amestecam rosiile cubulete, usturoiul, sarea, piperul si 1 lingura ulei de masline. Se acopera si se lasa la temperatura camerei cel putin 30 de minute, dar nu mai mult de 1 ora. Aromele se vor intrepatrunde si va rezulta ceva extraordinar de gustos.
 
Se preincalzeste cuptorul la 180 grade. Busuiocul se taie marunt si se amesteca cu rosiile.  Se lasa amestecul de rosii deoparte.

Bagheta taiata felii se pensuleaza cu ulei de masline ( eu am presarat si putin usturoi granulat) si se coc in cuptor circa 15 minute sau pana devin aurii.
 
Bruschete cu rosii si busuioc
 
Dupa ce s-au racit se adauga cate o lingura generoasa de amestec de rosii si se servesc imediat.
Bun , bun, bun.... ne-am batut pe ele. Cu siguranta mai facem, mai ales ca sunt si de post!
 
Bruschete cu rosii si busuioc
 
 
Inca nu imi revin :  sotul meu a gatit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu, nu am visat!
 
Acum tot ce a mai ramas este :
 
Bruschete cu rosii si busuioc
 
 
 


5 comentarii :

HOTEL AVIS spunea...

Un mic dejun sanatos, bun de recomandat si altor persoane...dar in deosebi cientilor ce ne pasesc pragul ...http://www.avishotel.ro/

Anonim spunea...

Foarte bune au iesit.:)

Oana spunea...

Ma bucur mult de tot!

Oana spunea...

Ar fi o idee :) Se fac repede si acum rosiile sunt in plin sezon !

Lucian Pal spunea...

Multumesc frumos pentru reteta aceasta absolut fantastica.
Incepator fiind, am uns feliile de paine cu o idee mai mult ulei de masline pe ambele parti si le-am "uitat" (intentionat desigur) o idee mai mult in cuptor... si a iesit totul cel putin ca in descrierea ta (adica pana si prietena mea foarte pretentioasa la mancare a zis ca sunt foarte OK), asa ca multumesc inca odata pentru reteta!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...