sâmbătă, 28 septembrie 2013

Pasta de ardei pentru iarna

Stiti vorba ceea : doar cine stie cunoaste? Ei bine, cam asa e si cu reteta asta... o fac doar de vreo 3 ani ( abia acum am descoperit cu stupoare ca nu e pe blog!!!!!) si nu imi pot imagina iarna fara s-o am in camara.
Se face extreeeem de simplu, mult mai simplu decat sucul de rosii. E dulce, aromata si merge de minune in orice mancare alaturi de bulion sau chiar in locul lui. Il folosesc in special alaturi de rosiile in bulion, la tocanite sau la supa de rosii iarna. Are o culoare fabuloasa si gustul e pe masura. Nu am vazut asa ceva in comert, ma mir ca nu s-a gandit nimeni sa profite de asa o bunaciune!
Cel mai gustos este din kapia, fiind un pic mai dulce, dar nici in amestec cu gogosari sau doar din gogosari nu e de lepadat.
Pozele sunt de anul trecut cand, din lipsa de rosii (se gaseau doar la niste preturi gogonate), am facut cantitati astronomice de pasta de ardei. Gasisem in piata gogosari amestecati cu kapia la 1 leu pe kilogram si am cumparat in jur de 25 de kilograme. Si daca credeti ca m-am oprit aici, va inselati....

Special pentru voi : la finalul retetei gasisi si etichete pentru borcane !
 
Pasta de ardei pentru iarna
 

Cum se face?
Extrem de simplu! Cantitatile se adapteaza in funcite de cati ardei aveti. Astfel :
- la 1 kg de ardei kapia/gogosari
- am folosit o lingura de ulei si 1/2 lingurita rasa de sare.
 
Ardeii se curata de cotoare si seminte si se toaca in robotul de bucatarie/masina de tocat.
Va place ce rotofei si carosi sunt ardeii mei? Nu aratau ei precum cei din revista, dar au fost extrem de dulci si de gustosi. Si ceea ce vedeti e doar o mica parte  :)
 
Pasta de ardei pentru iarna
 
Se pun la fiert la foc mic impreuna cu uleiul si sarea... sau doar cu sarea, cum va place. Uleiul da totusi consistenta preparatului final si il face mai cremos si mai bine legat.
Dupa ce a scazut suficient de mult, se paseaza cu blenderul pana se obtine o pasta fina. Se toarna foarte fierbinte in borcane, incercand sa nu lasati prea mult aer pana la nivelul capacului. Se capseaza bine si se sterilizeaza pentru circa 10 minute in cuptor, la foc foarte foarte mic si cu usa intredeschisa. Se inchide apoi cuptorul si se lasa sa se raceasca incet, pana a doua zi.
Astfel, procesul de sterilizare va continua.
Dupa preferinta se poate adauga si putina aspirina ( 1/2 pastila la borcanul de 800 ml), mai ales daca locul de depozitare nu este foarte rece.


Special pentru voi : etichete pentru borcane !
 

Etichete borcane - pasta de ardei

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...