luni, 21 ianuarie 2013

Burger de curcan

Vine sotul intr-o seara acasa vorbind numai de burgerii lui Radu. A doua zi, subiectul zilei : burger de curcan. A tot tinut-o asa vreo sapatamana. Si cand credeam si eu ca s-a terminat povestea asta ... primesc un telefon. Eram in piata, copilul plangea, aglomeratia era maxima, nu reuseam sa imi aud nici gandurile daramite sa ma mai concentrez la telefon. Sotul imi dicta lista : iti trebuie cutare, cutare si cutare. Dupa vreo 3-4 telefoane, tipete de copil, imbulzeala si un inceput de ploaie am reusit sa adun lista magica.
Rezultatul a meritat efortul , credeti-ma pe cuvant!
Noi l-am servit fara topping sau branza, doar cu cateva legume la gratar si mustar Dijon cu boabe intregi. Si doar cu o bucata de chifla dedesubt. Sa fiu sincera ne-am batut pe ei, au fost doar 8....

Burgeri de curcan

De "vina" pentru reteta asta cica ar fi Oprah. Oricum ar fi, ingredientele sunt cele de mai jos, preluate de la Radu. Multumesc Radu!
 
Ingrediente :
pentru burgeri:
- 1 praz (partea alba)
- 1 mar curatat de samburi si coaja
- 50g telina (nu am avut, n-am pus, ce sa faci)
- 2 linguri ulei de masline
- 1 lingura sare
- 1 lingura piper
- 2 lingurite lamaie
- 1 legatura patrunjel
- 4 linguri de pesmet
- 900g piept de curcan tocat
 + 8 chifle pt burgeri

pentru umplut burgerul
- ceapa rosie taiata julienne
- castraveti murati taiati feliute
- varza alba cu lamaie si un pic de sare
- mustar
- branza
- o cutie mare de iaurt cu 1/3 lingurita de harissa + 2-3 catei de usturoi zdrobiti

Prazul si marul si telina se dau prin robotul de bucatarie si apoi se calesc la foc mic impreuna cu cele doua linguri de ulei de masline. Se lasa la racit, timp in care tocam marunt patrunjelul. Se amesteca toate ingredientele de la burger si se modeleaza burgerii. Ies aproximativ 8, cam de un centimetru grosime.
La carte spune ca trebuie lasati la congelator pentru circa o ora ca sa nu riscam sa se desfaca pe gratar.
De aici pana la ospat nu mai e mult ! Se rumenesc burgerii pe gratarul incins, circa 3-4 minute pe fiecare parte.
Cand sunt gata, se servesc fie cu legume la gratar si un strop de mustar, ca in cazul meu, fie cu toate minunatiile alea, ca in cazul lui radu. Oricum fiecare este liber sa adauge ce vrea, vedeta raman tot minunatiile astea carnoase si savuroase!
 
Burger de curcan
 
 
Pofta mare va doresc si spor la bucatarit!

PS : reteta asta e dedicatie speciala pentru King Julian, cel mai tare unchi din lume si cel mai iubit rege al carnurilor tocate!

5 comentarii :

Radu spunea...

Ohoo, arata super bine. :)

Oana spunea...

Ah, ma simt flatata!
Mie mi s-a facut o pofta nebuna, l-as incerca din nou

Haplea spunea...

Ce bunatate!!!

Anonim spunea...

Salut, Oana. Doua lingurite lamaie. ...ce presupune coaja sau sucul de la ea? ? Multumesc anticipat!

Oana spunea...

Buna :)
Este vorba de zeama de lămâie. Nu e obligatoriu, am făcut si fără. Recomand mai putin piper, am scris din greşeală o lingura...dar e vorba de o lingurita

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...