sâmbătă, 23 februarie 2013

Coco-cioco

Reteta in sine este cea de la stangluri de ciocolata, cu o mica modificare : am folosit nuca de cocos in blat.
Schimbare radicala, parca nici nu e vorba de aceeasi prajitura!
Sotului i-a placut mai mult cea cu nuca. Nazdravanului meu i-a placut cea "cu alb". Voua care va place?


Coco-cioco



Ingrediente :
 Pentru foi :
6 albusuri
180 g zahar pudra
180 - 200 g nuca de cocos
 
 
Pentru crema :
6 galbenusuri
100 g zahar
3 linguri cacao
100 g unt
 optional  ciocolata  topita pentru ornat
 
Modul de preparare este IDENTIC cu cel de la Stanglurile de ciocolata, voi folosi pozele si textul de acolo, daca nu aveti nimic impotriva. Doar rezultatul difera ca gust si textura :). Blatul e mai crocant si contrasteaza in mod placut cu ciocolata.
 
Pentru inceput se preincalzeste cuptorul la circa 180 grade (foc mediu).
Prajitura presupune doua foi, eu am preferat sa fac fiecare foaie separat, folosind pentru fiecare foaie jumate din cantitatile de mai sus.
Albusurile se bat spuma , se adauga zaharul si se bat in continuare pana obtinem o bezea ferma. Se incorporeaza nuca usor, pentru a pastra compozitia aerata.
Se toarna intr-o tava tapetata cu hartie de copt ( am folosit o tava mai mica, de circa 20/30 cm) si se lasa la cuptor pentru 25 de minute.
 
 
Imediat cum se scoate din cuptor este FOARTE IMPORTANT ca blatul sa se rastoarne pe o foaie de copt sau pe un gratar si sa se dezlipeasca foaia de copt de pe spate. Daca nu se face acest lucru imediat, este foarte probabil ca blatul sa se strice ( va deveni cleios si nu se va mai putea desprinde de pe foaia pe care s-a copt).
 
Dupa finalizarea celui de-al doilea blat se face crema dupa cum urmeaza :
Galbenusurile se mixeaza bine cu zaharul pana se umfla si se albesc. Se adauga cacao. Se pun apoi la bain marie si se amesteca pana se ingroasa. Se lasa la racit.
Untul se bate spuma si se adauga apoi linguria cu lingura compozitia de ciocolata racita. Insist sa fie de aceeasi temperatura cu untul, altfel crema se va taia iremediabil!  Eu am patit-o la tortul Joffre si nu este deloc placut...
 
Crema folosita si la Coco-cioco
 
 
Foile se umpluc cu 3 sferturi din crema, restul se foloseste pentru ornat. Suplimentar, am topit si putina ciocolata  si am folosit-o la ornat. Ordine de la cel mic : vreau si cu ciocolata, mami!
 
 
Coco-cioco
 
 
Pofta mare va doresc si spor la bucatarit!
 
Coco-cioco
 

5 comentarii :

Radu spunea...

Nuca, clar.
Toate tartele care implica ceva nuca in blat ies delicioase.
Nu e vorba numai de gust, textura devine mult mai plina, e altfel. :)

Oana spunea...

Esti in echipa sotului!

Licuta Marin spunea...

Mie imi plac amandoua!Cand e vorba de ceva dulce care arata asa de bine, nu refuz nimic:))Pup!

Teobucatar spunea...

Delicioasa! Mie imi place si cu alb si cu negru:)

Oana spunea...

Teo, tu esti clar in echipa mea! Si mie imi plac amandoua :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...