joi, 14 februarie 2013

Desert "Be MY Valentine!"

Dragostea e dulce, fina, aromata. Te relaxeaza si te incanta. Te rasfata si te face sa te simti special.
Ca si acest dulce, nu foarte dulce, fin si aerat, extrem de aromat.
Iubirea mea, tie iti dedic prajiturica de mai jos. Te iubesc pentru tot ceea ce esti tu, pentru tupeul de a trai langa mine zi de zi, pentru curajul de a-mi fi facut doi copii minunati ( stim amandoi ce inseamna asta!!!!!!! :D ). Ma rog sa am putere sa razbat printre oale pentru un mic rasfat si la nunta de platina !
Te invit cu drag la o prajiturica cu dragoste : blat de cacao, crema de iaurt cu levantica si o inima dulce de zmeura.
 Si... intre noi fie vorba, grabeste-te daca vrei sa mai prinzi ceva !
Desert "Be MY Valentine!"
Particip cu aceasta reteta si la concursul Isabelei Dobrin in colaborare cu Pastaidevanilie, un site foarte drag mie si folositor in bucatarie. Tineti-mi pumnii :)
Imi muncesc imaginatia de ceva vreme, m-am hotarat si m-am razgandit de mai multe ori pana am gasit combinatia "perfecta". Si chiar si asa, socoteala din targ nu s-a potrivit cu cea de acasa. Am schimbat arome, am ratat primul blat care s-a vrut a fi "red velvet" si s-a dovedit in final o mare dezamagire roz pal (deh, sa imi fie invatatura de minte si sa cumpar ceva de calitate, cum ar fi pudra de sfecla rosie sau colorantul rosu de la Pastaidevanilie ). Ratarea a devenit o rulada stracciatella senzationala, asa ca nu am de ce ma plange.

Desert "Be MY Valentine!"
Dupa indelungi dezbateri...ingredientele sunt dupa cum urmeaza :
 
Blatul ( ar fi fost superb rosu dar parca nici cu cacao nu da rau... ):
- 2 oua
- 2 linguri zahar
- 2 linguri faina
- 1 lingura ulei
- 1 lingura apa clocotita
- 1/4 lingurita praf de copt
- 1 lingura cacao sau, cel mai bine, colorant rosu ( se dozeaza dupa instructiunile colorantului)
- vanilie ( esenta sau 1/4 pastaie)
Crema de iaurt (cu o mica modificare la o reteta mai veche de pe blog pe care o puteti vedea dand click AICI):
- 150 ml frisca lichida nebatuta
- 200 ml iaurt natural - foarte rece
- 100 g mascarpone
- 1 lingurita cu varf de levantica alimentara ( merge de minune si cu pudra de lamaie daca aveti dubii asupra gustului dat de levantica. Va sfatuiesc totusi sa ramaneti la aceasta aroma. E relaxanta si surprinzatoare. Se potriveste de minune cu zmeura!)
- 1 pliculet gelatina
- 1 ciocolata alba (circa 90 g)
- daca nu vi se pare suficient de dulce mai puteti adauga zahar pudra
Inima :
- 250 g zmeura ( am folosit congelata )
- 200 g mascarpone
- 1 plic gelatina
- optional zahar vanilat sau semintele de la o pastaie de vanilie
- zahar pudra  2-3 linguri, dupa gust
Pentru ornat : frisca, ciocolata, zmeura, dupa gust si indemanare . Eu am avut norocul sa gasesc zmeura galbena asta vara, am pastrat-o congelata pentru o ocazie cu totul deosebita!
PLUS : un pic de indemanare si imaginative pentru a mestesugi recipentul in care se face prajitura. Pe alte meleaguri se mai gasesc niste forme special dar la noi nu am vazut deloc . Eu am folosit : folie alimentara , folie de aluminiu, miezul de carton al unui sul de proape de hartie, niste elastice de bucatarie si un ibric care sa sprijine prajitura. Initial in loc de iblic am folosit o sticla taiata. Ibricul in schimb e mai stabil. Ei, nu va speriati, nu construim acceleratoare de particule. Doar o prajiturica dragastoasa. 
Cand o sa va arat pozele si o sa va dati mai bine seama despre ce e vorba :D


Desert "Be MY Valentine!"

PREPARARE 
Blatul se coace la 180 de grade, intr-o tava mare tapetata cu foaie de copt, in cuptorul preincalzit.
Galbenusurile se bat spuma cu zaharul, se adauga uleiul si apa mixand in continuare. La final se incorporeaza faina, praful de copt si vanilia. Se adauga cacao. Albusul se bate spuma si se incorporeaza usor, cu lingura, in aluat. Se pune in tava si se niveleaza uniform. Eu l-am lasat cateva minute sa se aseze, l-am si scuturat usor prin miscari pe orizontala.
Se coace circa 8 minute, e gata cand incepe sa se rumeneasca. Fierbinte se rastoarna pe o foaie de copt si se ruleaza. Se pune rulat intr-un prosop de bucatarie umed si se lasa la racit.
Pozele de mai jos sunt de la rulada Stracciatella; este blatul care s-a incapatanat sa nu fie deloc rosu. L-am refacut cu cacao.


Inainte de a-l folosi, ii taiem marginile, masurand forma in care  formam rulada. Diametrul formei e foarte important, inaltimea depinde de inima de carton care sta pe mijloc.
 
Desert "Be MY Valentine!"
 
Construim ansamblul "cu inimioara". Intai pozele si pe urma explicatiile:

Desert "Be MY Valentine!"

Desert "Be MY Valentine!"

Rulam foaia de rulada si o invelim in folie alimentara. Partea de jos am acoperit-o cu folie de aluminiu apoi am acoperit tot lateralul cu folie alimentara, ca sa nu existe scurgeri. Am reinvelit tot cu folie de aluminiu, punand din loc in loc elastice alimentare ca sa fiu sigura ca nu se desface. Am asezat ansamblul in picioare in ibric.
Din miezul de carton am format inimioara, insistand asupra unghiurilor de pe mijlocul inimii ( varful si partea de sus, opusa varfului). Am invelit in folie de aluminiu pastrand forma ( in sectiune trebuie sa ramana inima). Un capat l-am acoperit de tot, ca sa nu intre crema de iaurt inauntru.
Crema de iaurt : fierbem 100 ml apa si adaugam levantica, lasand sa dea in clocot vreo 2-3 minute. Acoperim si lasam la infuzat.  Dupa ce se raceste, se strecoara si lichidul ramas se foloseste pentru a hidrata gelatina. Mirosea atat de bine ....
Batem frisca spuma. Incalzim usor gelatina cat sa se dizolve, avand grija sa nu dea in clocot. Se adauga peste frisca. Iaurtul se mixeaza cu mascarponele si apoi se adauga la frisca amestecand cu o lingura ca sa ramana compozitia pufoasa. Se adauga ciocolata alba rasa si se gusta. Mie mi s-a parut suficient de dulce asa ca nu am mai adaugat zahar suplimentar. Daca simtiti ca trebuie, atunci mai puneti 1-2-3 linguri de zahar pudra.
 
Desert "Be MY Valentine!"
Turnam crema de iaurt pana la 2-3 din inaltimea formei. Presam tubul in forma de inima pana jos, avand grija ca varful inimii sa fie indreptat catre punctul de imbinare al foii de rulada.
Daca mai e nevoie mai adaugam crema de iaurt. Daca ramane, mmm.. se poate manca asa sau pusa intr-o forma de silicon cu putina ciocolata neagra taiata marunt.
Punem la rece pana a doua zi sa se intareasca.  Daca sta in frigider acoperiti-o bine, iaurtul si lactatele imprumuta mirosurile de mancare!
Ufff, cat am scris! Mai am doar crema de zmeura si ornarea :)
 
Zmeura se decongeleaza si se scurge bine. Sucul il folosim pentru a hidrata gelatina. Aaugam si apa daca este necesar ( pana la circa 100 ml de lichid in total)
Pasam zmeura printr-o sita ca sa eliminam semintele. Amestecam piureul cu crema mascarpone, gelatin putin topita si 2 linguri zahar.

Desert "Be MY Valentine!"
  
Scoatem cu grija miezul in forma de inima din rulada. Mie mi-au tremurat mainile, m-am rugat sa nu fie un esec.
In locul ramas gol turnam (printr-o palnie de preferat) crema de zmeura pana la umplere. Dam la rece cateva ore ( minim 4).
 
Desert "Be MY Valentine!"
 
Scoatem rulada, ii dam jos toate "accesoriile" si o asezam pe un platou cu taietura in jos si inima  in pozitie "regulamentara".
 
Ornam dupa cum ne taie capul  sau dupa putere ( la mine era in miez de noapte, dar ce nu fac eu pentru sotul meu drag...)
 
Desert "Be MY Valentine!"

Desert "Be MY Valentine!"
 
Servim cu multa dragoste, alaturi de persoana iubita. De preferat fara sa te traga nimeni de maini sau de farfurie.
Iubiti-va, prajitura e mai buna asa!
Inchei acum in speranta ca nu v-au lasat  ochii de atata citit. Asamblarea si tot amalgamul de mai sus e rezultatul unui brainstorming pe care l-am avut eu si cu mine seara de seara timp de o saptamana.

24 comentarii :

Delia spunea...

wow! arata super! asta cu siguranta n-o sa am rabdare s-o fac in forma asta atat de complicata :D, o sa inventez o montare mai simpla, sunt convinsa ca e la fel de gustoasa :D

Oana spunea...

Multumesc Delia :)
Se poate face cu 3 foi de blat si doua creme diferite, gustul e tot acelasi. Data viitoare o sa pun putin mai multa levantica si o sa incerc cu mai mult mascarpone in crema de iaurt.

Mihaela spunea...

Mama mia, ce frumusete si cata rabdare !
Cu simpatie,
Mihaela

Licuta Marin spunea...

Un deliciu total!!!Multa munca, dar cred ca satisfactia a fost pe masura!Arata perfect!Te pup si bafta la concurs!

Mihaela spunea...

Oana, am cautat butonul pentru urmarire prin e-mail si nu l-am gasit. Tare pacat, e mult mai usor de vizitat in acest fel.
Mihaela

Oana spunea...

Multumesc Licuta!

Oana spunea...

Mihaela, multumesc de apreciere!
In ceea ce priveste abonarea prin mail, o gasesti chiar sub listele de retete, deasupra la "top 10 retete"
Daca imi dai adresa ta, te pot inscrie eu. Vei primi un email de confirmare si va trebui sa dai accept apasand pe un link inclus in email.

Mihaela spunea...

Gata, am gasit-o! Bafta si tie, meriti din plin! Iti stiam blogul demult , insa ii pierdusem urma !
Acum e mai simplu !

Mimmi spunea...

Waw ce desert senzational ai pregatit!
Pupici

Oana spunea...

Mihaela, ma bucur sa aud ca m-ai tinut minte atata vreme :)
Sper sa te rasplatesc si pe viitor cu retete reusite!

Oana spunea...

Multumesc Mimmi :)

Emily spunea...

arata minunat, asa cum trebuie sa fie un desert special! Duminica frumoasa draga mea!

Mihaela spunea...

Ma bucur ca ai castigat Oana si eu l-as fi premiat !

Oana spunea...

Multumesc Mihaela :)

Teobucatar spunea...

Foarte frumos ai dichisit-o!

Oana spunea...

Multumesc Teo :)
A meritat, e pentru o persoana cu adevarat speciala!

sara & Miki spunea...

Minunat... felicitari!

Unknown spunea...

Ce frumos arata!!! Felicitari de reusita!

Oana spunea...

Multumesc Paula!

Biochimist la cratita spunea...

Tocmai am descoperit blogul tau si sunt incantata de acest lucru.
Rulada arata minunat, iar tehnica este de retinut.

Oana spunea...

Alina, bine ai venit!
Te mai astept cu mare drag :)

gaby_d spunea...

Ce interesant!!
Si ce buna!

Anonim spunea...

Buna. Imi poti spune,te rog,cum se face cu 3 blaturi si 2 creme diferite. Este ziua prietenului meu si as vrea s ii fac o prajitura/tort cu inimioara inauntru.

Oana spunea...

Daca se face variant cu 3 blaturi atunci nu va mai avea inimioara inauntru... Va fi mai mult ca o prajitura compusa din:
foaie de blat
crema alba
foaie de blat
crema roz
foaie de blat
glazura de ciocolata
Gustul va fi acelasi dar nu ma mai avea elemental surpriza : inimioara !

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...