luni, 14 octombrie 2013

Tarta cu must si ciocolata

Va place mustul? Eu il iubesc! Va recomand cu drag aceasta prajitura care ma surprinde de fiecare data prin gustul delicat si cremos. Mustul ii confera o textura aparte, aerata si in acelasi timp cremoasa. Greu de explicat... iar daca aveti putin curaj adaugati si putina boia iute. Iubitorii de ciocolata cu ardei iute sigur vor aprecia gustul! Este acel "ne ne sai quoi" care transforma o reteta banala intr-una de 5 stele :)
Copilaria mi-am trait-o in Vrancea, in plina tara a vinului... an de an ma desfatam cu must proaspat. Tin minte ca intr-un an, spre disperarea bunici mele, m-am luat la intrecere de baut must cu veriosoara mea. Eu am castigat! Premiul cel mare a fost o durere de burta greu de imaginat :) Cu toate acestea, am iubit si iubesc la fel de mult mustul. Imi amintesc cu drag prajiturile si bomboanele cu glazura de must pe care doar o bunica draga stie sa le faca! Acum ea nu mai e, e randul meu sa le ofer copiilor o particica dulce de copilarie, numai buna de impartasit peste ani si ani copiilor lor :D
 
In acelasi spirit, particip cu drag la un concurs minunat :  „Descopar retetele delicioase ale tuturor mamelor cu noul Philips Multicooker pe Gustos.ro”, unde se vor bate in cutite, furculite si alte ustensile o gramada de retele minunate, ca la mama acasa! O sa fie lupta crancena, ca in povesti! Premiul e unul de vis : un Philips Multicooker, o jucarie pe care orice gospodina ar vrea s-o aiba : Multi-funcţional şi uşor de utilizat, aparatul de gătit Multicooker pare  că-ţi citeşte gândurile: alegi felul de mâncare preferat, urmezi instrucţiunile din reţetă, setezi funcţia potrivită şi timpul necesar cu ajutorul ecranului şi meniului uşor de folosit şi… gata! Va tenteaza? Nimic mai simplu : imi dati like la reteta si puetti castiga si voi unul !
 
Tarta cu must si ciocolata


Ingrediente :
300 g ciocolata amaruie
125 g unt
150 g zahar
6 oua
6 linguri must

1/2 lingurita boia iute. Nu e musai dar confera un gust aparte, cu adevarat deosebit! E acel ceva care face banalul extraordinar :)

 
Prepararea este extrem de simpla : Topim la bain marie untul si ciocolata. Galbenusul se bate spuma cu jumatate din cantitatea de zahar si apoi se incorporeaza in ciocolata. Adaugam mustul si boiaua.
Albusul se bate spuma cu restul de zahar si se incorporeaza in compozitia cu ciocolata amestecand usor. Cam asta e tot.
Turnam intr-o forma de tort cu pereti detasabili si bagam in cuptorul preincalzit la 180 g ( foc mic spre mediu). Lasam 30 de minute apoi reducem temperatura la 120 grade(foc mic) pentru inca 10 minute.
Nu se scoate imediat, ci se lasa sa se odihneasca in forma, in cuptor.
Se serveste rece, presarat cu cacao pudra. Ramane la fel de cremos si dupa 3 zile, dar e destul de greu sa reziste atata vreme nemancat. 
Va poftesc la o degustare virtuala :)


Tarta cu must si ciocolata


Tarta cu must si ciocolata

2 comentarii :

Licuta Marin spunea...

Mmm, o bunatate!!!Bafta multa!Pup!

Oana spunea...

Multumesc Licuta!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...