joi, 14 februarie 2013

Rulada Stracciatella

Astazi e o zi speciala, foarte speciala. Stiu, e Sf Valentin, dar mai special de atat este faptul ca "Mutusa Adeea" implineste frumoasa varsta de 19 ani. Sau 18. La alegere. Suntem putin cam departe ca sa o putem imbratisa, asa ca am ales un cadou dulce, fin si savuros. Cu  blat pufos , suprinde printr-o aroma fina de iaurt cu lavanda combinat cu pasiunea ciocolatei. 
Trebuie sa recunosc ca e prajitura perfecta pentru ea. Nascuta dintr-o greseala ( ups, sper ca nu am spus ceva de neiertat), cu un blat care s-a vrut a fi rosu si s-a incapatanat sa iasa un ciocolatiu rozaliu. O prajitura cu personalitate, fina , relaxanta ... si mai ales capoasa. A iesit cum a vrut ea, nu cum am vrut eu. Dar a iesit buna rau de tot. Ne-am cunoscut in mod neasteptat si am placut-o instantaneu.
Am uitat, vorbeam de Andreea sau de prajitura?
 
Rulada Stracciatella
E o prajiturica simplu de facut , suficient de mare pentru o casa plina de termite rozatoare cum am eu :)
 
Ingrediente :
 
Blat ( pentru o tava mare de cuptor):
- 4  oua
- 4 linguri zahar
- 4 linguri faina
- 2 linguri ulei
- 2 linguri apa clocotita
- 1/2 lingurita praf de copt
- 1 lingura cacao sau, mai spectaculos, colorant rosu ( se dozeaza dupa instructiunile colorantului)
- vanilie ( esenta sau 1/2 pastaie)

Crema de iaurt ( de la o reteta mai veche de pe blog pe care o puteti vedea dand click AICI):
- 200 ml frisca lichida nebatuta
- 250 ml iaurt natural - foarte rece
- 1 lingurita cu varf de levantica alimentara ( merge de minune si cu pudra de lamaie sau cu semintele de la o pastaie de vanilie)
- 1 pliculet gelatina
- 1 ciocolata alba (circa 100 g)
- 1 ciocolata amaruie - 100g - tocata bucatele mici

Pentru ornat :
100 ml frisca nebatuta, ornamente de ciocolata

Blatul se coace la 180 de grade, in tava mare de la cuptor.
Pentru inceput preincalzim cuptorul si tapetam o tava mare cu hartie de copt.
Galbenusurile se bat spuma cu zaharul, se adauga uleiul si apa mixand in continuare. La final se incorporeaza faina, praful de copt si aromele. Se pune cacao si/sau colorant rosu. Albusul se bate spuma si se incorporeaza usor, cu lingura, in aluat. Se pune in tava si se niveleaza uniform. Eu l-am lasat cateva minute sa se aseze, l-am si scuturat usor prin miscari pe orizontala.

Rulada Straciatella
Se coace pentru circa 20-25 de minute, pana se rumeneste usor. 

Blatul asta mi-a mancat urechile. Nu el, ci colorantul rosu. S-a vrut a fi un blat rosu, spectaculos. Colorantul in schimb s-a (m-a) facut de ras. Rau de tot. Am pus 3 linguri si, desi parea cat de cat rosu, la copt a nadusit atat e tare ca a uitat sa se mai coloreze. Dar la gust a fost bun de tot. E fraged si nu se sfaramiteaza.
Foarte important pentru reusita blatului: odata scos din cuptor, se rastoarna fierbinte pe o foaie de copt si se ruleaza imediat. Se acopera cu foaia de copt si se ruleaza intr-o carpa umezita putin. Se lasa la racit, timp in care facem crema.

Rulada Stracciatella
Crema de iaurt  se face dupa cum urmeaza : fierbem 100 ml apa si adaugam levantica. Lasam sa clocoteasca 2-3 minute. Acoperim si lasam la infuzat.  Dupa ce se raceste, se strecoara si lichidul ramas se foloseste pentru a hidrata gelatina.

Rulada Stracciatella

Batem frisca spuma. Incalzim usor gelatina cat sa se dizolve, avand grija sa nu dea in clocot. Se adauga peste frisca. Mixam putin si apoi adaugam iaurtul amestecand cu o lingura ca sa ramana compozitia pufoasa. Se adauga ciocolata alba rasa si se gusta. Mie mi s-a parut suficient de dulce asa ca nu am mai adaugat zahar suplimentar. Adaugam ciocolata amaruie tocata marunt si amestecam. Nu o dati pe razatoare, se va dispersa prea tare in crema.

Crema se aseaza pe blat, se ruleaza si apoi se infasoara in hartie de copt ca sa isi pastreze forma. Se lasa la rece circa 4 ore sau mai mult. 
Rulada Stracciatella

Se orneaza cu frisca si cu ciocolata.

Rulada Stracciatella

E buna, delicioasa. Rulada.

Matusica e si ea dulce, dulce tare de tot. La multi ani! 
PS : Mutusa Adeea loves Canada:)

3 comentarii :

Anonim spunea...

Rulada e absolut minunata si am ras cu lacrimi citind reteta :)) Multumesc mult mult si va pup pe toti :)

Oana spunea...

Si noi te pupam si te imbratisam cu drag :)

Unknown spunea...

Un deliciu, si cat de frumos e prezentata!!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...