sâmbătă, 2 februarie 2013

Brownie cappuccino

Prajiturica asta este o combinatie senzationala intre brownie cu nuca si crema fina de mascarpone cu scortisoara. Ma duce cu gandul la sarbatori, la clipele de relaxare .

Am preparat-o si ca tort, si ca prajitura, iar crema am folosit-o si pentru rulada.  In loc de scortisoara se poate face si cu lamaie... Blatul e ciocolatos si cu multa nuca ; e grozav si mancat ca atare, dar si mai grozav in combinatie cu crema si cu glazura de ciocolata.

O s-o incerc si sub froma de cupcakes, a devenit una din prajiturile favorite.
Imi place ca se face extrem de usor si va provoc si pe voi s-o incercati :)


Brownie cappuccino


Pentru blat :
-120 g ciocolata amaruie
-85 g unt
-1 lingurita ness sau inka, dizolvata in 1/2 lingura apa fierbinte
-100 g zahar - zice reteta - eu folosesc 75 g
-2 oua
-1/2 cana faina
-1/2 cana de miez de nuca
-un virf de cutit de sare

Ingrediente crema:
- 1 cutie de 250 g branza mascarpone (am incercat si Almette sau Philadelphia, e muuult mai buna asa)
-40 g unt moale ( la temperature camerei)
-100 g zahar pudra ( daca o vreti foarte dulce. Daca nu, 75g sunt suficiente)
-1/2 lingurita scortisoara

Ingrediente glazura:
- 80 g ciocolata amaruie
- 20 g unt
- 50 ml frisca lichida sau smantana ( daca folositi smantana compozitia nu trebuie sa dea in clocot altfel se branzeste)
- 2 lingurite ness sau inka, dupa preferinte. Merge si fara, dar e mai interesanta aroma daca se adauga ness.

Pentru blat am folosit o tava de circa 20/30 cm. Cuptorul se preincalzeste la 180- 200 grade ( foc mediu).


Brownie cappuccino

 
Ciocolata se topeste impreuna cu untul si nessul la bain marie si apoi se lasa la racit. Se adauga zaharul si vanilia , se amesteca bine apoi se pun ouale unul cate unul batand foarte bine dupa fiecare ou, pana ce compozitia devine lucioasa. Se incorporeaza faina amestecand foarte usor si poi se adauga nuca tocata.
Se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se baga la cuptor pentru circa 20 minute.
Dupa ce e gata se scoate si se lasa la racit.
Atentie, crema se va aseza pe blatul rece, altfel untul se va inmuia si prajiturica va fi un esec.
 
Crema este ceva extreeeeeeem de usor de facut. Pur si simplu se mixeaza toate ingredientele :) Se niveleaza peste blatul rece si apoi se introduce la frigider pana se prepara glazura de ciocolata.
 
Brownie cappuccino
 
Glazura este si ea foarte simplu de facut : se topesc la bain marie toate ingredientele si se amesteca pana la omogenizare. Se lasa la racit si apoi se toarna peste crema.
 
Acum urmeaza partea cea mai grea, si anume : se lasa la frigider circa 3-4 ore sa se intareasca crema. Eu cu greu pot astepta... ma gandesc numai cat de buna e si mereu ma invart prin jurul frigiderului.
 
Este buna si asa dar circula un zvon cum ca ar fi grozava congelata si mancata apoi foarte rece. Eu nu am reusit sa salvez nici o bucatica ca sa testez teoria. Pur si simplu e prea buna ca sa nu fie rasa intr-o singura zi de pofticiosii mei ( cu mine alaturi).
 
Brownie cappuccino
 
Pofta mare va doresc si spor la bucatarit!

11 comentarii :

Anonim spunea...

O idee grozava pe care eu o aplic la prajiturile preferate ... fac portie dubla =) ))))))))))

Oana spunea...

Ar fi o idee ! La noi e ziua si tava de prajituri, poate asa mai am si eu timp sa-mi trag sufletul :)

Licuta Marin spunea...

O prajiturica care arata minunat si cred ca e un deliciu!!!Nu am apucat sa-ti spun bine ai revenit si spor la bucatareala!Pupici!

Oana spunea...

Multumesc Licuta!

Delia spunea...

Gata, tocmai am terminat-o de facut, e in frigider, asteptam cu nerabdare sa o mancam. O sa incerc sa-i fac si niste poze inainte de a disparea (la cum arata pare sa nu reziste prea mult)

Oana spunea...

Noi ne-am indragostit de ea. E senzational de buna si nici nu e greu de facut :)

Mimmi spunea...

mm ce bune sunt prajiturile cu cappuccino,si a ta arata foarte bine!
Pupici

Oana spunea...

Multumesc Mimmi :) Te asigur ca daca o incerci devii dependenta

Oana spunea...

Roxana Neagu :

Am o intrebare....cata esenta de vanilie se pune?ca nu ai specificat.mersi

Oana spunea...

Roxana,
nu am reusit sa public comentariul tau, asa ca -am copiat...
In ceea ce priveste esenta de vanilie, eu pun cam doua lingerite din cea preparata in casa. Poti pune o fiola din cea din comert, merge la fel de bine. Sau doua- trei plicuri de zahar vanilat dar atunci scazi din cantitatea de zahar

Oana spunea...

Scuze pentru greselile de tipar, e tare greu sa nimeresc tastele uneori. Atmosfera e plina de doi nazdravani care tipa si trag de mine :) Ii ador :D

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...