vineri, 18 ianuarie 2013

Pastrav la cuptor "fara oase"

Mami, pastravul asta de ce nu are oase?!?!?
Asta a fost prima reactie a nazdravanului meu caruia ii place la nebunie pastravul dar care nu are rabdare sa il curat de oase.
Secretul consta in "marinarea" la cald, adica la cuptor. Desi reteta are putin otet, va promit solemn ca el nu se va simti la final. Nu il omiteti, el este ingredientul minune...
Singurul impediment il constitie poate timpul lung petrecut in cuptor dar reteta in sine este extrem de rapida si se preteaza pentru o cina usoara in zilele de weekend.
 
Pastrav la cuptor- reteta fara oase

Ingrediente :
- 4 pastravi curatati, destul de marisori
- 5 linguri de otet
- 5 linguri de ulei
- 4 felii subtiri de lamiae
- jumatate de lingurita rasa de piper boabe
- jumatate de lingurita rasa boabe de coriandru
- 3-4 frunze de dafin, dupa gust
- sare
 
Pestii curatati se pun intr-un vas termorezistent, se stropesc cu ulei si otet. Se presara condimentele uniform, se aseaza din loc in loc lamaia si dafinul si apoi se toarna apa cat sa acopere pestii.
Vasul se acopera fie cu un capac fie cu folie de aluminiu si se baga la cuptor la foc mic circa 3-4 ore, in functie de cat de mari sunt pestii.
 
 
Pastrav la cuptor- reteta fara oase

Otetul va patrunde pana la oase si va dizolva incet incet calciul din ele. Vor deveni moi si se vor confunda cu carnea. Doar coloana vertebrala ramane intreaga, dar nu mai e asa de dura ci e mai mult...gumata.
Am testat reteta la hering ( ei se preteaza cel mai bine) , la pastrav si caras. La caras timpul de marinare e cel mai lung pentru ca si oasele sunt mai groase si mai dure.
 
E de prisos sa zic ca pestii nu au supravietuit mult....
 
Pofta mare va doresc si spor la bucatarit!

12 comentarii :

DiaMar bucataria galbena spunea...

Cat de bine arata!

Oana spunea...

Multumesc! Nici la capitolul gust nu sta rau! Ah, ce modesta sunt!

Anonim spunea...

la ce temperatura se tin pestii in cuptor?

Oana spunea...

la 150-160 grade

Cătău spunea...

deliciosssss

Gabi spunea...

Faza cu oasele m-a dat gata. Parca il auzeam pe al meu copil. :)))
Interesanta ideea cu marinarea la cald, voi tine minte, ca sa fac si eu oarece asa.
Si mai si arata super...

Oana spunea...

Multumesc Gabi!
Merge la orice peste, eu am facut in special hering. La caras dureaza mai mult dar se merita pentru ca nu mai stau cu frica oaselor.

Delia spunea...

E absolut delicioasa reteta, intr-un final am ajuns sa o fac si eu (desi imi propusesem de multa vreme). A iesit bestial, dupa vreo 4 ore si jumatate nu mai era nici un pic de os, nici macar coloana.

Oana spunea...

Delia, ma bucur mult ca ti-a placut!

Unknown spunea...

E super reteta!
Am facut-o se cateva ori.
Nu raman oase deloc.
Felicitari!

Unknown spunea...

Bună seara! Această rețetă, rezistă și pe un termen mai îndelungat? Mă refeream la 2-3 săptămâni.

Oana spunea...

Pestele se consuma imediat, in decurs de 1-2 zile, ca orice mancare gatita. Reteta nu este o metoda de conservare... cum ar fi afumarea

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...