duminică, 13 ianuarie 2013

Chocolate cookies / Fursecuri cu ciocolata, fulgi de ovaz si nuca

Mie imi plac atat calde cat si reci, simple sau alaturi de un pahar cu lapte. Imi plac pentru ca se fac usor, repede si le pot face si impreuna cu nazdravanul meu cel mare. La varsta lui impresionanta de 3 ani, e mare lucru sa poti duce ceva la bun sfarsit in bucatarie.
Si pentru ca astazi am asistat la baita sfanta a vecinei noastre Lara Nicole, ii dedicam aceste prajiturele ca premiu pentru cursa de inot la care a iesit mare finalista. Lara, sa ne traiesti si sa ne jucam cat mai mult impreuna!
 


Chocolate cookies
 

Ingredientele sunt urmatoarele :
- 125 g faina alba pentru prajituri
- 30 g fulgi de ovaz
- 2 lingurite rase de praf de copt
- 55 g zahar brun si 55 g zahar extrafin  (daca nu aveti zahar brun, puteti pune din cel normal fara sa fie afectat mult gustul prajiturelelor)
- 1 ou
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 3 linguri ulei de floarea soarelui
- 40 g nuci tocate grosier
- 85 g pastile de ciocolata sau ciocolata cu lapte taiata bucatele
 
Chocolate cookies
 
Pentru inceput se preincalzeste cuptorul la 190 g si se pregatesc 2 tavi cu hartie de copt.
 
Amestecam faina, fulgii de ovaz, praful de copt si zaharul.
In alt vas se bate oul cu esenta de vanilie ( recomand din cea facuta in casa, din vanilie adevarata) apoi se adauga peste prima compozitie.
Se adauga uleiul putin cate putin amestecand bine pana cand compozitia incepe sa se dezlipeasca de peretii vasului. E posibil sa nu fie necesar sa puneti tot uleiul, depinde cat de mult ulei este absorbit de fulgii de ovaz.
Se incorporeaza ciocolata si nuca apoi se modeleaza mingi micute care se aplatizeaza putin si se pun in tava . Se lasa suficient spatiu intre ele deoarece cresc la copt.
Fursecurile se coc circa 10-12 minute pana devin usor aurii.
In teorie cica ar tine vreo 3 zile. La noi nu au apucat sa se raceasca...
 
Pofta mare si spor la bucatarit!
 
Chocolate cookies
 
 

4 comentarii :

Delia spunea...

Le-am facut si pe astea, le-am ales special pentru ca se faceau super-rapid si cu ce avem deja prin casa. N-am avut zahar brun, am folosit numai zahar alb si am pus un pic mai mult ulei (probabil lingurile mele sunt mai mici).
Presupun ca au fost bune, am avut niste copii in vizita si le-au lichidat pe toate :D.

Oana spunea...

Presupui bine, Delia!
Eu folosesc ca masura lingurile de la masina de paine, am vreo 3-4 feluri de linguri si niciodata nu au aceeasi capacitate.
In alta ordine de idei, stii vreo reteta de fursecuri fragede care se pot decupa cu forme? Vreau sa ma joc intr-o zi cu nazdravanul cel mare prin bucatarie....

Delia spunea...

Astea le-am facut acu ceva vreme si erau ok :
http://mayas-esprit.blogspot.com/2007/03/fursecuri-cu-alune-si-martipan.html

Asta am de gand sa fac saptamana asta, mai ales pentru ca am in familie niste fani biscuiti cu ghimbir :
http://www.retetecriminale.ro/fursecuri-nasturel-cu-ghimbir/
cred ca merg taiati si cu forme.

De pe acelasi blog (e blogul unei prietene), n-am incercat dar poate e ok pentru tine si asta :
http://www.retetecriminale.ro/biscuiti-cu-unt-si-merisoare/

Oana spunea...

Mersi Delia :)
Trebuie sa il implic pe pusti la decupat, sa vada si el de unde apar prajiturile. Nazdravanul meu are senzatia ca prajiturile se fac singure, eu nu apuc sa fac cate este el in stare sa manance.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...