sâmbătă, 1 octombrie 2011

Ardei iuti in otet

Nu stiu cati oameni pot rezista picanteriilor din bucatarie, dar eu sigur nu ma numar pintre ei! Iubesc la nebunie ardeii iuti, ii folosesc atat proaspeti cat si uscati, intregi sau tocati dar cel mai adesea... murati! Borcanele isi au locul lor rezervat in camara si nici macar o zacusca nu indrazneste sa le incalce teritoriul. Nu de alta dar ARDEEEEEE!
E o placere pentru mine sa pun ardei, si asta dintr-un motiv foarte simplu : otetul se dozeaza per borcan, nu se fierbe nici o solutie, nu riscam sa ramanem cu zeama de muraturi nefolosita. E o reteta rapida si care nu da rateuri in timp.  Si acum am ardei de anul trecut, tari si aromati. Si iuti, ca asa imi plac!
Reteta de azi este facuta cu ardei de-ai nostri, care cu greu se mai gasesc in gradinile bunicilor. Sunt iuti, rapanosi chiar, iti dau lacrimile cand musti din ei. Se pot folosi la fel de bine si ardei bulgaresti sau orice alt soi va place. Si mie mi-au facut cu ochiul niste ardei de peste hotare, doua soiuri iuti ca focul : unii mici si rotunjori care parca stateau sa explodeze de iuteala si altii ascutiti ca o racheta gata sa o ia la fuga.. tot din acelasi motiv. Dar vedetele au fost tot ardeii nostri, buni sa iti ia foc gura si nu numai ...

Special pentru voi : la finalul retetei gasisi si etichete pentru borcane !
 

Oricum, inainte de a trece la treaba va vand un mic pont : cu cat adaugati mai mult zahar, cu atat iuteala ardeilor va fi diminuata.

Ingrediente:
- 1 kg ardei
- otet ( aproximativ 1 litru)
- bobite de mustar ( 4 lingurite)
- zahar - 8 lingurite rase
- sare - 4 lingurite
- optional piper boabe si foi de dafin (eu nu le-am pus)



Dupa ce se spala bine ardeii si se inlatura cei loviti, patati sau rupti, se aseaza in borcane de 400 g si se adauga la fiecare borcan :
- otet pana la jumatate
- 1/2 lingurita boabe de mustar
- 1 lingurita rasa de zahar
- 1/2 ligurita de sare ( nu exagerati cu sarea si folositi doar din cea gronjoasa)
- piper, foi de dafin dupa gust

Se completeaza restul borcanului cu apa si gata ! Se pune capacul si cam asta e tot. 

Totusi, pentru ca la mine in camara este foarte cald, procedez la o asa numita sterilizare minima a borcanelor. Le asez intr-un vas si pun apa pana aproape de gura borcanelor. Las la foc mic pana cand se incing capacele, sting focul si le las in apa sa se raceasca. Nu e o etapa necesara daca aveti camara racoroasa sau beci, dar eu nu ma pot lauda cu temperatura mai mica de 20 grade in camara asa ca mereu trebuie sa iau masuri de siguranta.

Ce spuneti? Rapid sau... iute?


Special pentru voi : etichete pentru borcane !

Etichete borcane - ardei iuti in otet
 

15 comentarii :

Antonina spunea...

Ma uit la borcanul tau.. apoi la al meu si-mi vine sa-l sparg de zid!! (pe al meu ofc!;)))) E din cel clasic! pe astea le am pline cu dulceata ;)) Cat despre bulbucatii aia mici.. n-am ! offff !! si vreau si eu !;) Acum ia zi, urmeaza o afumatura ceva? o ciorbita de vacuta tocmai buna pentru ei, da?? Superbe imagini!! pupici

Oana spunea...

Antonina, in loc sa il spargi de zid mai bine mi-l dai mie :) Ies prea buni ca sa prapadesti o asa minunatie .
Eu pun prima data bulbucati din aia mici, asa ca putem face schimb : eu ma fac cu un borcan si tu cu o mica bomba iute. Duc asa o lipsa de borcane, zici ca sunt babele alea de pe vremuri care puneau la ciorap fiecare borcanel
Iar afumaurile... MMMMMM, mi-e o poftaaaa! Abia astept sa se faca suficient de frig sa putem afuma ceva la tara. Da ciorbica de vacuta e musai sa fac

Unknown spunea...

Ce dragalasi sunt aia rotunzi! Si eu fac ardeii cam in acelasi mod pentru barbatii din familie, ca eu nu pun gura :)

Oana spunea...

Si mie mi-au placut cand i-am vazut dar am auzit ca sunt tare... focosi :)

Tudor Elena Cristina.... spunea...

Foarte buni......mmmm...si merg cu o gramada de mancaruri......

Oana spunea...

Asa am zis si eu : mmmmmm...

Anonim spunea...

Miere-n local de zahar, si cateva felii de morcov. Plus ca ingredientele optionale sunt de fapt musai.

Mai o smecherie: azi fiind 1 septembrie, teoretic e iar sezon de hrean, asa ca daca e de unde se-ncap si cateva felii de hrean.

Zeama ce ramane dupa ce se termina ardeii e un pic picanta si mai buna ca orice otet balsamic la salate.

Oana spunea...

Bun de tinut minte! Multumesc!

Doina P spunea...

Foarte amuzant ce a spus doamna Anonim: " zeama care ramane dupa ce se termina ardeii"!! :)) Auzi! Pai noua, adica mie si copiilor, ne vine apa in gura numai cand vedem otetul acela! Ce sa mai ramana, ca luam cu lingurita zeama si cu ciorba... " Sotul meu, nu a mancat UN ardei iute, adunat, toata viata lui. Nu stiu cum poate!
In rest... felicitari tuturor.

Oana spunea...

Multumesc Doina ! Cunosc si eu persoane care nu pun gura pe asa ceva. Dar las'ca ne raman noua mai multi...

Anonim spunea...

e si tratament in psoriazis ,se zice !eu pun juma otet juma iuti juma bulg fierb compozitia cu sare ,zahar ,dafin dupa 2 clocote sting focu si pun ardeiu tocat 2,3 cm las la inabusit cu capac 30 min pun capac invelesc cu un tol de lina si ...atit multumesc Oana .

Anonim spunea...

Aia mici si rotunzi sunt din soiul Cherry Bomb :)

Unknown spunea...

de cite % e otetul?

Oana spunea...

Valentina, am folosit otet alimentar normal, de 9 grade

Racumin Foam spunea...

Iubitul meu imi tot povesteste de ardeii iuti in otet pe care-i face bunica lui. Eu n-am mancat niciodata si cu atat mai putin ma gandeam sa-i fac eu, dar cred ca ar fi o surpriza pe cinste!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...